Visie en missie

Onze visie

We vinden het belangrijk dat ieder kind met plezier naar het IKC gaat. Als een kind zich veilig en welkom voelt, kan het zich beter ontwikkelen.

Kinderen maken in het IKC deel uit van een groep. Vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid bundelen we onze kracht en expertise. Samen komen we verder.

We accepteren, waarderen en respecteren elkaar en er is oog voor individuele wensen, behoeften en talenten. Door het programma hierop af te stemmen, krijgen alle kinderen de mogelijkheid om optimaal te leren, onderzoeken en experimenteren.

Een toekomstgericht aanbod van kennis en vaardigheden bereidt kinderen voor op een zelfstandig leven in de maatschappij. We leren hierbij zowel binnen als buiten. Groen, bewegen en actief leren zijn belangrijk in het IKC. Leerlingen, ouders, leerkrachten en pedagogische medewerkers zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling. De regels zijn helder, zodat ieder weet welk gedrag van hem/haar verwacht wordt. Door samen te werken in een goede sfeer, gaan we samen op weg naar de toekomst.

 

Onze missie

Samen op weg naar de toekomst!

IKC de Steltloper is de start van een leven lang experimenteren, onderzoeken en leren. Het is een plek waar onderwijs en opvang samenwerken vanuit één visie, één team en één plan.

Een IKC waar talenten en expertise worden gedeeld. Waar kinderen zich binnen en buiten schooltijd optimaal en in de volle breedte kunnen ontwikkelen. Met elkaar voelen we ons verantwoordelijk voor elkaar en gaan zo samen op weg naar de toekomst.

IKC de Steltloper laat kinderen van 0 tot 13 jaar hun talenten ontwikkelen en begeleidt in hun groei tot zelfbewuste en verantwoordelijke wereldburgers die, in balans met zichzelf en hun omgeving, in een steeds veranderende wereld willen blijven leren.

Bij IKC de Steltloper ligt de primaire focus op het integraal aanbieden van onderwijs en opvang, 5 dagen per week van 7:00 tot 18:00 uur. Daaruit vloeit voort dat wij ook een rol in de opvoeding van kinderen hebben. Deze komt niet alleen tot uiting in praktische zaken, maar ook in de manier waarop we met kinderen omgaan.

Vanuit onze visie en waarden sporen we kinderen aan tot ontwikkeling en werken daarbij vanuit de overtuiging dat ieder kind van nature leergierig is.